Monday, October 13, 2008

vår-sommar 2009


Hej bloggen. Idag har varit en lugn dag. Igår trodde jag att jag skulle till skolan idag, men fick i sista sekund veta att det var studie dag. Skönt va! Så jag har för det mesta tagit det lugnt och pluggat. Igår vart jag tvungen att stanna hemma från dansen, för jag mådde dåligt. Ganska synd. Jag vill ju inte missa för mycket, och nu har jag redan missat en del medan jag var i USA. Så jag hoppas att jag inte har halkat för mycket efter.
Fick ett mail av glamour idag. Mode veckan i Paris, New York Milano och London är nu slut. Så de skickade en summerande lista över vad som gäller i vår-sommar 2009. Ser ut som att många trender fortsätter i samma mönster. En del är jag glada för, andra inte så mycket. Men här är den i alla fall, direkt från glamour. Ni kan gå in på deras hemsida och ta er en titt om ni vill på www.glamour.se .
Guld. En utav trenderna som sitter kvar från årets höst och vinter
Rosetter sitter också kvar. En utav mina personliga favoriter
Broderat.
Futuristiskt. Fast än det är modernt så är det ändå inte något som jag gillar. Inte min stil helt enkelt
Byxor, med höfter och framveck. Jag är som sagt ingen byx människa, men det betyder inte att jag inte tycker d är snygga.
Hatt, scarf eller håraccessoar i massor. Spännande. Det här kan bli några roliga experiment.
Stora halsband.
Massor av grönt och blått!
Veck
70-tal och 20-tal.
Prickar. Nice, jag har faktiskt saknat dem lite gran.
Korta shorts.
Hästsvans i håret.
Jumpsuits.
Lager på lager.
Fransar fortsätter en stund till. Undra hur länge dem håller ut…
Paljetter.
Stora örhängen.
Högklackat fortsätter vara en het trend. De behåller sina konstiga former. Kul, men jag kan nästan aldrig använda högklackat.
Harembrallor
En bar axel, särsilt på klänning

No comments: