Tuesday, October 14, 2008

Stress är hur man har det. Press är hur man tar det.

Jag (Mirjam) har idag varit hos skolsystern och pratat och jag ska få gå en stresshanteringskurs. Det tror jag verkligen kommer bli bra. Jag har väldigt höga krav på mig själv och det jag stressar över är skolan. Hoppas verkligen att den är givande, för jag skulle behöva lära mig hantera stressen. Den kommer innehålla samtal och gruppaktiviteter som bl.a. massage.

Har för övrigt varit lite halvaktivt med matematiken ikväll. Har ju prov imorgon och jag längtar bara tills det är överströkat och tills jag kan släppa det. Känner mig stressad utav det just nu. Efter matteprovet imorgon får jag helg eftersom det är utvecklingssamtal torsdag-fredag. Skönt...Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Har sovmorgon imorgon vilket jag inte ska glömma den här gången. Ska däremot upp ändå för att läsa på matten. Sov gott sötisar!

No comments: