Monday, October 20, 2008

Piiiiiiiinsamt!

Hej, det är Mirjam. Idag fick jag tummen ur och gick till datateknikerna med min förkylda(virusdrabbade) dator. De fick lov att omformatera den. Som tur var hade jag sparat ner allt hemma igår, så inget är förlorat. Jag är bara glad att de fixade det, de är verkligen duktiga. Jag kan inget om sånt. I alla fall så följde söta, snälla Josefin med mig till dem och när vi skulle gå därifrån hände något pinsamt. Dörren var låst men bredvid satt en knapp som vi givetvis trodde var öppningsknappen. Men över knappen satt en stor lapp med röd, fetad text och stora bokstäver "TRYCK EJ PÅ KNAPPEN". Men vad tror du vi gör? Båda bara smällde till knappen samtidigt, och sen läste vi. Det var riktigt pinsamt. Undra vad vi egentligen gjorde när vi tryckte där. Det kändes lite som när man var liten och skulle gå ut och leka då mamma sade "Och så slickar du inte på lyktstolpen." Och vad är det första man gör? Slickar på lyktstolpen, bara för att det var vad man inte fick göra. Någon som känner igen sig?

I alla fall så ska Jag, Josefin och Lorina plugga på NK imorgon efter skolan, och det blir ju mysigt. Jag gjorde fransk manikyr idag förresten, men jag hittade inte mina mallar så det fick gå ändå. Nej nu ska jag sova tänkte jag. Sleep tight!

2 comments:

Anonymous said...

åh tack gumman! =) mysigt vi hade det igag, hiih :)

Victoria said...

haha, lyckat :D
jag har inte gjort det där, men jag skrev ut en bild på skolan idag, och det stog: skriv INTE ut. och jag gjorde det, jag ba: jag måste ha ut den här bilden nu :D haha