Saturday, October 18, 2008

Gör det lite lättare att lyckas med sminket


Så himla skönt med helg. Idag tog jag en välbehövd såvmorgon, innan jag åt frukost med egg och ett nytt avsnitt av ugly betty. Men jag måste snart börja plugga.

Jag har haft lite problem med att lyckas med sminket. Jag sminkar mig i spegeln hemma, och tycker att jag har lyckats ganska bra. Men sedan när jag kommer till skolan och ser mig i spegeln så är jag totalt missnöjd. Jag har provat olika sätt att sminka mig och exprimenterat en hel del innan jag äntligen kom på mitt problem. Ljuset. Ljuset på skolan är helt annorlunda än ljuset i mitt rum. Jag provade att sminka mig i ett utav våra badrum som har ungefär samma ljus som i skolan, och det funkade.


Så dagens tips för att lyckas bättre med sminket är: Tänk på vilket ljus du ska va i, och försök att hitta ett rum med ungefär samma belysning. Det funkade för mig i alla fall!

1 comment:

Anonymous said...

Tack detsamma :D
/Sara