Sunday, October 19, 2008

"Helt galet vilken söndag"

Imorse vaknade jag upp och trodde att jag skulle vara med om en helt vanlig söndag. Men oj vad jag hade fel. Dagen började i alla fall som vanligt. Det skulle ha blivit min första vanliga söndag på länge, jag har ju nyss varit i USA. På morgonen kom mamma och väckte mig tidigt. Hon ville vara på kyrkan tidigt eftersom att hon skulle förbereda något. Så jag tog med mig mina spanska papper och tänkte att jag skulle hinna plugga lite inför provet på tisdag. när jag kom dit så upptäckte jag att det var lite annorlunda. Extra stolar var utstälda för att få plats med fler personer, på scenen stod det bänkar och ett gäng barn i färg glada tröjor stod på scenen och övade. Det var smulgudstjänst. Så den var slut ganska snabbt, och jag tänkte att jag kunde knalla över till pingst. Det är en annan kyrka ganska nära. När jag hade kommit dit så insåg jag att det var något annorlunda här också. Mamma kom ut och förklarade för mig vad som pågick. Två bra vänner till oss skulle gifta sig. Men ingen visste. Mamma visste för att pappa visste. Han hade tyckt att dem var lite extra fina och ljusa, och frågat lite skämtsamt om det var bröllop. Det var ett utav de finaste bröllopen jag någonsin varit på. efter predikan så gick en tjej upp och började sjunga. Inga instrument, bara hennes röst. Det var hur fint som helst. Och så började brudparet gå mot scenen. Först var det ingen som fattade. Men när folk började förstå vad som pågick så kunde man känna schocken i rummet. Jag kom på att Emma och Matilda kanske också skulle vilja vara där, så jag skyndade mig att skicka sms till dem. Emma kom just när dem var på väg ut. Synd att hon missade själva cermonin. Efteråt så fikade jag med henne och spelade lite spel. Men det dröjde inte länge innan jag behövde åka till dansen. Baletten idag var nog den jobbigaste och roligaste vi haft på länge. Vi gjorde massa nya grejer, och jag blev hur inspirerad som helst att börja ta det mer seriöst och så.
Nu sitter jag i alla fall hemma. Hade lag in bölops bilder om jag hade haft några. Det var ju en överaskning, så vi var inte precis utrustade me camera.
Jag måste gå och diska efteråt, så jag vill inte gå. Ja ja, det är väl bara att ta tag i det. Ha det så bra

2 comments:

Anonymous said...

*Hej kära bloggkollega. Det skulle ta 2 sekunder för dig att göra min dag. Gå in på länken nedan och rösta på min festival. Länken är säker då det är en Adidas tävling.

http://www.originalsfestival.com/index.aspx?festivalID=361&mode=view#/Intro/

Tusen tack på förhand och ha en underbar vecka!*

Anonymous said...

najs :D