Tuesday, September 2, 2008

Grönt te; bättre till mer än man tror

Hej bloggen, det är Katrina som skriver. Idag har varit en ganska slapp dag. Altså efter skolan. Inte för att skolan var överdrivet jobbig, men... I alla fall så har jag gjort typ ingenting sedan jag kom hem. Jga funderar på att städa mitt rum så att jag får något gjort. Annars kanske jag bara läser i min bok. Det känns i alla fall bättre än att läsa tidningar och se på tv. Jag skrev ett boktips om en bok som jag hade börjat läsa (fashion babylon), men jag har börjat läsa en annan bok istället. Det var lite jobbigt att läsa om mode på engelska. Fast den nya boken är faktist jätte bra. Den heter typ "en shoppaholics bekännelser".
Jag hittade en asbra sida om grönt te. Det stod typ hur mycket bra som helst. Jag visste inte att grönt te var så bra. Jag vill försöka dricka det lite oftare, men vi får ju se hur ofta jag kommer ihåg. Här är i alla fall min sammanfattning på allt som det är bra för, och sätt som man kan använda det på. På hemsidan så stod det värsta mega förklarningen på hur det fungerade i kroppen, men ärligt talat så fattade inte jag det. Om ni vill läsa om det ändå så kan ni gå in på hemsidan; http://www.nyfikenvital.org/?q=node/86

Vad grönt te är bra för (nu rabblar jag bara upp en lista): Akne, huden, håret, rynkor celluliter, solbränna, trötta ögon, bra efter rakning (det var många orsaker, gå in på sidan och kolla), och det förebygger sjukdommar.

Grönt te är både bra att dricka, och att applicera på utsidan av huden. Man kan även ha grönt te i fotbad, då blir fötterna glada. Kommentera gjärna om jag har missat något som ni råkade se!

No comments: