Sunday, September 21, 2008

När hösten smyger sig på...

Hej bloggen nu är Mirjam tillbaka igen. Förlåt att jag inte har skrivit något i helgen.

I alla fall så var jag ute och fotade igår. Det tyckte jag var mysigt. När man är ute när det är så fint väder så inser man hur mycket man egentligen tycker om hösten. Jag älskar verkligen den här delen på året. Ja, enda fram till jul. För när himlen fäller sina första snöflingor är allt bra. Det är på vårkvisten när det är blött och slaskigt som snön är avskyvärd. Men i alla fall så älskar jag hösten med alla fina färger. Det är så mysigt när det börjar bli kyligt och mörkt om kvällarna då man kan vira in sig en en filt med en rykande kopp te i handen, eller en solig höstdag då man med lätt rosiga kinder kan sno en stickad halsduk om halsen. Det är underbart! Och jag börjar så smått längta till jul nu också. Är jag konstig?
Helgen överlag har väl varit okej. Ganska slapp ändå vilket kan vara skönt ibland. Jag var bara hemma och tog det lugnt i fredags efter baletten. Såg på en jättespännande film med mamma som hest "Final call". Den var verkligen spännande tyckte jag.
Var i kyrkan idag också. Det var en slags fest med mat och allt och det var trevligt.

I alla fall så har jag klippt ihop lite bilder från igår. Slängde ihop lite höstkänslebilder. Puss och kram alla goa människor!

No comments: