Wednesday, September 10, 2008

Ny dator!

Hej, det är Mirjam. Idag fick vi våra datorer. Det blev den senaste versionen av HP. Känns riktigt najs. Väskan var kanske inte den bästa. Eller det var nog mer ett fodral. Men jag menar, det finns ingen anledning att klaga! Tvåorna och treorna får ju inga datorer alls. De verkar lite ledsna över det faktiskt.

Nåväl, jag var på min gamla skola imorse (hade sovmorgon till 09.55) och joinade 9:ornas So lektion i Erosion. Jag har faktiskt aldrig läst det så jag och Vic fick ju lära oss lite där!

Efter det for jag till Draggen där jag hämtade datorn. Sedan var det idrott. Vi spelade fotboll vilket var ganska roligt, även om det var ett tag sedan. Jag gjorde mål btw ;)

När jag kom hem så hade pappa hunnit halvvägs med att tapetsera mitt rum. Och nu är det så gott som klart! Det blev riktigt snyggt tycker jag. Över förväntningarna. Jag är verkligen helnöjd! Så nu börjar bara inredningsprocessen. Med andra ord, det roliga.

Nu sitter jag här och använder min nya dator. Känns roligt att den bara är min. Ska även försöka plugga lite Hår och Kemi nu. Hare fint!

No comments: