Wednesday, September 3, 2008

En halvbra dag...

Hej bloggen! Halvbra dag. Skulle till min gamla skola och hälsa på imorse och när jag vaknade så såg jag till min stora förvåning och med mycket besvikelse att jag hade försovit mig. Om jag skulle hinna i tid så skulle jag redan ha suttit på bussen. Och eftersom att jag bara skulle vara där i en timme så skulle det inte vara lönt att ens åka dit. Jag hade nog inte ens hunnit komma fram innan jag skulle åka igen.
Men till min nuvarande skola hann jag i alla fall i tid. Och då var det svenska på schemat. Vi håller på att arbeta med referat. Ganska nödvändigt enligt mig eftersom att jag är dålig på att sammanfatta.

Idag hade vi idrott också och då spelade vi softball. För er som inte vet så är det en blandning mellan brännboll och baseball. Det har jag aldrig spelat förut men det var ordentligt med skoj. Vi spelade Frisörerna mot Stylisterna och gissa vilka som vann om inte vi?
Jag har drabbats av en ordentlig förkylning och det är inte roligt på något sätt. Måste bero på detta hemska väder. Skulle egentligen fara och se "The Love Guru" med Victoria och Elina, men det fanns ingen ork till det idag.

I helgen har jag ju varit på min kusins bröllop också och det var väldigt roligt. Det var verkligen hur fint som helst. Det var också väldigt god mat. Tror det var oxfilé, ja det var det nog. Och för att inte tala om hennes klänning. Den var B-E-A-utiful. Och jag spanade in hennes naglar och det var typ drömnaglarna. Inte för långa så att man ser att de är fejk men samtidigt inte för korta. De var helt perfekta. Sådana ska jag göra någon gång.

Imorgon ska jag nog vara med Victoria igen som alla andra dagar den här veckan. Vill ni veta en hemlis? Vi har skämt ut oss ganska mycket den här veckan. Mer säger jag inte.
Jag har letat som en korv efter mina stövlar idag (inte gummistövlar) och jag kunde verkligen inte hitta dem så tillslut gav jag upp och bad mamma leta. Självklart hittade hon dem på en gång. Är inte det typsikt mammor så säg?! Men det blir nog till att ha stövlarna imorgon då. Kunde ju i och för sig ha varit ett par gummistövlar med tanke på detta regn, men det är ett par svarta skinnstövlar. Jaja, nu ska jag sluta pladdra och gå och måla naglarna. Vi ses allihop! Hare gott igelkott! (Jag diggar min skeptiska blick på bilden, hehe.)
Fodral: Gina Tricot
Skärp: JC
Leggings: ?
Skor: Skopunkten

No comments: