Thursday, September 4, 2008

Vi går mot mörka tider...

Hallå bloggen, det är Mirjam här. Idag har axlarna hängt nere i golvet och ögonlocken varit ordentligt tunga. Har ju råkat ut för en förkylning. Ett konstaterande från mig; Hösten är här! Men glad har jag varit ändå idag. Vi har nämligen fått klippa! Frisyren ifråga var en Hel form, d.v.s. att allt hår slutar på samma ställe. Det är en väldigt oavancerad frisyr, men det är nog så svårt med hur man ska hålla saxen och allt. Inte så lätt som man tror…
Vi har även gått igenom lite historia bakom frisöryrket och det är ganska intressant att se modet genom tiderna.
Det är nog många som hört myten om att frisöryrket är väldigt glamouröst. Det är ju till en viss del sant eftersom att det är väldigt roligt och så. Men de flesta vet säkert också att det finns otroliga risker för förslitningsskador. Men så finns det ju också sätt att förebygga dem. Så idag gick vi igenom världens bästa massage. Vi delade upp oss två och två och så lärde vi oss hur man masserar anpassat till var vi kan tyckas behöva en massage. Det var hur skönt som helst och jag höll på att somna…
Efter skolan drog jag ner på stan med Vic. Och så fick vi plötsligt en underlig idé att vi skulle gå och testa glasögon. Egentligen har ingen av oss synfel, men det var roligt. Man kan ju verkligen se hur modet ändrats. För något år sedan tyckte jag det var riktigt fult med stora glasögon och nu vill jag inget hellre än att ha ett par. Det är lite komiskt. Vi funderar seriöst på att köpa ett par glasögon med fönsterglas. Jag hittade ett par från Armani som jag passade ganska bra i. De var svarta och fyrkantiga men lite nättare än ett par riktigt stora. De satt bra på mig och såg lagomt stora ut, perfekt för ett lite mindre ansikte.
Imorgon har jag den slappaste dagen på veckan. Slutar redan 12.05 och vi har bara två praktiska lektioner. Och gissa vad som händer imorgon eftermiddag? Jo, min balett börjar! Jag taggar till tusen. Ska bli såå roligt och jag har verkligen ett begär till det nu. Och så ska jag ju få börja med riktiga tåspetsskor i höst. Awsome!
Ha en bra kväll allesammans!
Stickad tröja: Nicole
Strumpbyxor: Ellos
Knästrumpor: H&M
Skor: Din sko
Skärp: ?

No comments: