Monday, September 8, 2008

Dagens outfit och en dag i berg-och-dalbana!

Hejsan sötfolket! Mirjam här. Dålig start på dagen idag. Började med att jag först inte kunde duscha. Mamma hade stängt av vattnet av någon anledning. Kom sedan på att det hade gått hål på en slang i bubbelbadkaret vilket gjorde att man hörde att det rann vatten någonstans, men vi visste inte varför eller var. Jag blev lite desperat eftersom att jag verkligen kände att jag behövde duscha, men vad kunde jag göra liksom? Så jag började sminka mig och när jag hade lagt på min foundation så sade mamma: "Nu kan du duscha Mirjam!" Så då fick jag snabbduscha, och sedan sminka om mig. Det blev väldigt stressigt imorse, och jag sprang runt som en galen höna.

Fick i alla fall skjuts till skolan idag. Men jag hade egentligen inte behövt åka med mamma, för när jag kom in i skolan kom bombnedslaget "VI HAR SOVMORGON IDAG!" Åh, vad jag blev irriterad. Men jag var visst inte den enda som hade glömt, utan de allra flesta hade faktiskt gjort det.
Nåväl, annars har väl dagen flytigt på bra. Hade lite klippteknik och så, och det var roligt. Förresten så blev jag utsedd till "huvudrepresentant" i Programrådet. Jag hade inte precis något att säga till om, Hanna bestämde. Men det blir säker bra det…
När jag skulle åka hem idag så hade jag glömt busskortet hemma också, till råga på allt. Jag flyttade det imorse, men glömde sedan lägga tillbaka det. Som tur var hade jag i alla fall lite cash så jag klarade mig ändå.
Efter middagen drog jag ner till stan och skulle träffa Victoria, men det var lite fler som ville joina. Slutligen blev det jag, Vic, Katrina, Elina och Hannah. Vi satt på donken och körde lite favorit i repris från klassresan. Leken som kördes 24/7. Det var riktigt skojigt. Sedan fotade jag och Vic lite utanför, så här har ni dagens outfit. Bilden är lite suddig, men strunt samma.
Nu ska jag plugga Hår och Kemi och engelska. Sov gott sötisrumpor <3>

Victoria utanför McDonald's

Världens bästa vän!


Klänning: Zara (Paris)

Leggings: ?

Skor: Skopunkten

Väska: Åhléns

Örhängen: Ur & Penn

1 comment:

Anonymous said...

det var fett nejs! Love U, BFF!