Thursday, September 11, 2008

Den magiska antirynksprayen

Det var inte så länge sedan några släktingar var och hälsade på från USA. Det var mammas bror och hans fru, Anthony och Lory. Och i Amerika så finns det tydligen en spray som tar bort rynkor i kläder. Jag brukar inte bry mig så mycket om rynkor i kläderna, men det kan ändå vara kul se lite mer tillfixad och rynkfri ut. Den finns säkert i sverige också, men det är inget som jag har sett. Och dessutom så är den säkert jättedyr också. Så Lori hade ett tips som hon hade hört från någon vän. Ett hemligt recept på hur man kan göra den själv... Okej, det kanske inte var så himla mega. Det är vatten och sköljmedel. Men ändå ganska coolt. Jag prövade det i en krisstituation som jag inte orkar gå in på. Och det funkar faktist ganska bra. Såklart inte lika bra som strykhjärn, men bättre än inget. Och deeutom så luktar det ganska gott, :p. Ett tips är bara att använda någon neutral färg. Jag råkade använda knallblått på en vit klänning en gång. Och använd inte så mycke sköljmedel. Det behövs ungefär lika mycket som när man blandar saft.

No comments: