Sunday, August 31, 2008

Tips; ta en egodag!

nu när skolan har startat så blir schemat mer och mer fullt. Det kanse inte har hunnit bli så mycket än, men man kan ändå behöva stressa av sig. det hjälper verkligen, och man mår verkligen bra av det. Den här "egodagen" bör innehålla saker som man själv gillar och tycker är avkopplande. Och dessa saker bör göras själv. Om man är med andra så är de lätt förlora sin "avspänning". Så här gick min egodag till: Jag hade städat mitt rum dagen innan, för att jag skulle kunna vakna i ett rent rum. Så på morgonen när jag vaknade så låg jag extra länge i mitt fluffiga täcke och sträckte på mig. Sedan gick jag upp och åt en lyxig ägg frukost, följt av min nya bok. När jag började känna mig nöjd med läsandet så började det vara dags att göra mig i årdning. Jag dansar balett på söndagar. Jag avslutade mitt förberedande med ett sprut av min nya chanel parfym som jag fick igår. Vi åt en mumsig risotto till lunch innan det var dags att ge sig iväg. Okej, baletten kanske inte var ensam, men det är i alla fall något som jag gillar och som ger mig en lugn känsla. Min lillebror skulle ha en grej på stan ett par timmar efter mig, så jag fick vänta en stund innan jag skulle få åka hem. Jag passade på att kika lite i stan. Men jag var inte så sugen på att köpa något. Jag hade som fortfarande en materialistisk kick efter min nya parfym. Men till slut så var det inge kul att titta längre, så jag gick till ett mysigt cafe för att fika och läsa min bok. Fikat var alldeles för dyrt, och det satt två högljudda tjejer brevid mig, men jag brydde mig ändå inte så mycket. Tilsllslut så var jag hemma igen. Och jag bestämde mig för att ta ett härligt spabad med allt vad det innebär innan jag skulle sätta mig framför datorn och blogga.

No comments: