Monday, August 18, 2008

Nu är det klippt!

Ja, så var det slut på sommarlovet och jag (Mirjam) har idag kastat mig in på en ny skoltermin. Men skillnaden är att jag denna gång går på gymnasiet. Imorse 09.00 samlades vi på min nya skola i stora aulan. Jag gick med Victoria och det var ju åtminstone lite tryggare än om man suttit där alldeles själv. Sedan blev det dags för upprop. Min stora mardröm var att mitt namn inte skulle ropas upp. Mmen det gjorde det ju vilket var skönt. När hela HV1A klassens namn ropats upp fick vi följa med våran studievägledare till vårat klassrum där vi förmodligen kommer spendera flest timmar. Där gick vi igenom lite praktisk information och sedan gick vi på en rundtur på den enroma skolan. Det lär ta tid innan man lär sig hitta där!
Nåväl, efter det så gick vi och åt. De slog på stort med varmkorv och potatismos på menyn, hehe. Efter lunchen gick vi tillbaka och lekte en lek. Alla var blyga i början men efter ett tag så blev det bättre. Det känns som om det kommer att bli en bra klass. Alla verkade så fina och snälla. Förresten så är vårat schema typ det bästa någonsin. Inte alls så jobbiga lektioner och framför allt inte jobbiga tider eller långa dagar. Så, för att knyta ihop påsen så säger jag att det var väldigt roligt och jag längtar tills imorgon! Jag kommer att trivas där!

No comments: