Wednesday, August 27, 2008

Back to basic!

Hej bloggen! Det är Mirjam här. Vet ni vad jag har gjort idag? Jo, jag har varit och besökt min gamla skola. Det var väldigt vemodigt. Jag känner mig ärligt talat som en elev där. Allting var bara bäst med den skolan alltså. Atmosfären, eleverna och lärarna. Ja allt! Saknar det verkligen. Och när man kommer tillbaka dit så märker man bara ännu mer hur mycket man saknar det. Och om man nu saknar sin skola så mycket, så kan man säga att skolan gjort ett intryck!
Daniel, No/Matteläraren som vi hade sista terminen kom fram till mig och Victoria och berättade att han hade tänkt skicka ut personliga brev där han skulle hälsa alla gamla nior lycka till på gymnasiet. Dessutom hade han suttit och gjort en summering till oss om allt vi har gått igenom på matten som skulle få slinka med i brevet. Han sade: "Det kan ju vara bra att ha när ni ska läsa gymnasiematten. Om ni har glömt bort hur man gjorde så kan ni bara leta upp det i häftet." Jag menar, hur många lärare gör så? Han har ju egentligen inget som helst ansvar för oss längre, för vi går inte på skolan längre, men ändå så bryr han sig. Hur fint är inte det på en skala?
Sedan saknar jag morgonsamlingarna så in i norden. Det är verkligen en bra start på dagen. Eftersom att jag bara hann vara med på en lektion idag så var jag med niorna. Och det var en lektion med Hans. Alltså fattar ni hur mycket jag saknar de morgonsamlingarna och den mannen? Jag tror inte att man kan förstå om man själv inte gått på skolan.
Alltså, jag blir seriöst gråtfärdig. Jag kommer alltid att minnas den skolan, och det på ett positivt sätt. Det var en trygg miljö. Ett råd till alla som går där, ta vara på tiden, när ni inte går där längre kommer ni att märka hur mycket ni egentligen uppskattar den, även om man skulle kunna klassa skolan som en pluggskola.
Jag har i alla fall tänkt åka dit igen på fredag, för då har jag sovmorgon till 11.30. Inte varje fredag, men vi har ju bara egen hårvård den dagen och tvåorna börjar inte förrän då. Det är ju de som ska fixa våra hår. Annars börjar jag normalt 08.20 och slutar 12.05, så jag kanske åker dit efter skolan på fredagar istället. Jag och Victoria funderar på att åka dit på onsdagar, precis som idag, för att hälsa på. Och nej, vi vill inte gå vidare med våra liv!

Nog om det i alla fall. Vi hade idag en relativt tung dag, om man kan ha det på min linje. Inga praktiska ämnen, om jag säger så då. Svenska, Idrott och Matte. Jag fick tillbaka mattediagnosen idag. Det gick väl okej i alla fall.
Idag hade jag på mig högklackat igen och det resulterade i smärta i fötterna såklart. Imorgon blir det nog inget med det. Sedan hade jag på mig mina "Musse Pigg-byxor" eller vad du nu vill kalla dem. Högklackat och hög midja. Tada! Nej men titta så långa ben jag fick! Det var ju roligt, hehe.
Har nyss färgat storebros hår svart, och det gick bra.
Jag funderar på att gå ut och vara hurtig och ta mig en springrunda just nu. Får se om jag får tummen ur…
Kram allihopen <3
Body: Gina Tricot
Byxor: The Store
Skor: Random (Amsterdam)

No comments: