Tuesday, August 26, 2008

Dagens outfit och dagen i allmänhet

Hej, Mirjam här igen! Vill först bara säga att det kommer en kille och fixar Katrinas Internet imorgon. Så snart kan hon börja skriva igen.
Dagen har varit bra. Vi hade Hantverksteknik och då fick vi göra olika sorters flätor på Marita-dockorna. Det är en utav långhårsdockorna som enbart är avsedda för frisyrer. Flätorna vi gjorde var inbakad, utbakad, overlaps och fiskbensfläta. Det var jätteroligt, även om jag måste erkänna att jag inte var så överdrivet bra på det.
Slutade 13.45 idag. Hade bara tre lektioner och det var skönt. Efter skolan gick vi in till stan. Jag skulle ju träffa Katrina men hon slutade lite senare så under tiden gick jag en stund på stan med Josefin. Det var trevligt.
När Katrina kom så gick vi och satte oss på NK. Det var jättemysigt måste jag säga. Där hade vi vårat "bloggmöte" eller vad ni nu vill kalla det. Alltså, det kanske låter lite överdrivet, men vi ville bara prata igenom bloggen och allt som därtill hör. Faktiskt en ganska bra grej eftersom att vi faktiskt är två om denna blogg. Förhoppningsvis kommer vi göra det fler gånger. Alltid roligt att träffa Katrina.
När vi hade pratat klart så bläddrade vi lite i min Longhair design-bok som jag fick idag. En bok om hur man steg för steg går tillväga för att skapa fina frisyrer som bäst lämpar sig på baler och bröllop. Och när vi hade gjort det så gick vi ut för att titta runt lite på stan. Katrina var ute efter ett par boots så vi gick runt och letade tills vi hittade ett par riktigt fina på DNA. Där fanns det också ett par supersnygga Carrie Bradshaw-inspirerade skor. Självklart hade de klackar, och de var röda i ett slags tyg med öppen tå. Och som pricken över i:et var det en ganska stor rosett på dem också. De var verkligen jättesöta. Ska ju försöka använda mer klackar. Hade i och för sig det idag som ni ser. Men efter en dag från 07.30-18.00 med klackar så har man rätt ont vill jag lova. Men jag ska vänja mig. Jag funderar seriöst på de skorna alltså...
Vi hittade även en jättesnygg klänning som tyvär bara fanns kvar i Katrinas strolek men vi hade ganska kul angående den. Vi hittade på massa olika outfits med den som bas. Så den fick slinka med hem också. Katrina får väl visa den sedan här på bloggen.
Imorgon ska jag och Victoria till våran kära gamla skola för att hälsa på. Vi båda har sovmorgon så det blir ju ett ypperligt tillfälle. Ska bli såå mysigt att träffa alla gamla skolkamrater och alla sköna lärare!
Men nej ni. Nu ska jag ta och slita mig från datorn. Måste leta reda på en pärm. Har läxa tills imorgon! Kram allihop! Ha en fortsatt trevligt kväll!
Ps. Det är inte alltid på dagens outfit att jag vet vilken affär grejerna kommer ifrån. Det är lite irriterande, men det händer. Ha överseende!

Klänning: H&M (Paris)
Skärp: ?
Väska: ?
Skor: ?

No comments: