Thursday, August 28, 2008

^^

Hejsan! Nu är det Mirjam igen. Har varit i skolan idag, och nästan allt vi pratade om (förutom matten) var risker inom frisöryrket. Känns ju jätteuppmuntrande med alla yrkesskador, allergier, eksem och allt vad det var. Det kan ju ses som ett ganska glamouröst yrke, men det är ganska hårt faktiskt.
Vi fick en utav våra dockor idag! Den har ganska långt, brunt hår och bruna ögon. Dockorna är döpta till Viola, men jag vill att den ska heta något annat. Så kom igen nu allihop, och hjälp mig att brainstorma fram ett fint namn. Helst ett lite ovanligt, men ändå väldigt fint namn. Kanske kan fota henne sedan så att ni kan se vad hon skulle passa i. Haha, jag vet. Det är en docka!
I alla fall så fick vi tvätta deras hår idag. Det var jätteroligt, och balsamet som vi använde (inget schampo) luktde riktigt gott. Men våran lärare sade att det är inge bra om det luktar gott, för då betyder det att det är för mycket parfym. Men strunt samma!

När jag satt på bussen hem så fick jag ett sms av Victoria att hon ville att jag skulle komma till stan. Så jag for hem och vände. Tror till och med att jag hann åka på övergången. Så fort gick det. Vi var båda ganska trötta så vi satt bara och pratade. Sånt tycker jag är jättemysigt. Har ni också blivit trötta den här veckan? Idag har jag typ gäspat varannan sekun. Det måste verkligen bero på att hösten är påväg. Man blir hängig av det gråa vädret.

Imorgon har vi ju som sagt egen hårvård. Undre hur många gången jag har sagt det nu. Vi börjar ju 11.30, så jag tar en sväng förbi Hannaskolan för att hälsa på. Och efter skolan så bär det av till Uppsala. Min kusin gifter sig. Det blir väldigt trevligt att träffa släkten. Och jag har misstankar om att detta kommer att bli ett väldigt fint bröllop.

Men nu ska jag gå. Vi ses allihop! Kram!

No comments: