Saturday, August 23, 2008

Dagens outfit! (Igår)

Godmorgon! Mirjam här! Igår blev det ingen bloggning eftersom att jag drog ner till stan med Marika direkt efter middagen och jag hann inte. Det var i alla fall jätteroligt att träffa Marika igen. Det kändes verkligen jättelänge sedan! Det var några band som spelade på stan. Men det var väl inte precis våran smak. Det var väldigt lite folk och vi tyckte synd om det som skulle spela där, utan publik. Men i slutet började folk att droppa in i och med att det blev senare på kvällen. Vi träffade Christoffer, Robin och Emanuel på stan också.

Vi var med Stylisterna igår på skolan. Man delades in två och två, en Frisör en Stylist, och så fick man en karta man skulle följa. Sedan skulle man gå till punkterna som var utmärkta på kartan. Det var inte så svårt med tanke på att man såg vad det stod. Under varje punkt stod det typ "Brandstationen" och så var det överstrukit med en penna, fast det lyste igenom. Men ärliga som vi är så gick vi rundan ändå. Det var dock folk som inte var fullt lika ärliga. De gick och fikade istället. Men det spelar väl ingen roll egntligen, för meningen var att man skulle lära känna varandra, och jag tror att deras taktik fungerade ännu bättre.

Men nu är det helg! Idag ska jag vara med Victoria och kanske Julia. Men hon skulle lika gärna kunna dissa oss. Jag tror att vi ska vara på stan. Och förhoppningsvis kan hon/de följa mig och försöka få tag på en praktikpalts. Vi har tydligen två veckors praktik den här terminen också. Påtal om praktik, nästa vecka börjar lektionerna på allvar. Och vi får även köpa saxarna då! I'm so excited! Ha en bra dag allesammans!
Tröja: Random (Paris)
Byxor: Lindex
Skor: Skopunkten

1 comment:

Anonymous said...

snygg tröja, jag saknar paris :D