Sunday, August 10, 2008

A rainy day...

Idag har det regnat, som nästan alla andra dagar den här veckan. Vissa grämar sig över det, men inte jag. Det har nämligen varit helt perfekt för jag har ägnat tiden åt mitt nya rum. Som jag skrev tidigare så har min broder flyttat hemifrån nu och jag tar över hans rum. Men jag ville göra om där lite. Så igår tog jag fram penseln och började måla listerna. Det tog sin tid för först skulle man sätta upp maskeringstejp för att inte måla i taket osv. Men när det var klart kom jag till skott och började måla. Men när jag var färdig så var färgen nästan slut i burken och jag behövde måla ett till varv, och färgen behövde sin tid att torka. Så jag gick och lade mig och i morse fick pappa rulla ner till färgaffären för att inhandla en till burk. Under tiden tog jag fram min roman av Danielle Steel - Den trygga hamnen, som jag började läsa igår. Den verkar väldigt bra, men jag har bara läst tre kapitel. Och när pappa kom hem så satte jag igång att måla igen. Nej, förlåt, jag satte mig vid datorn efter jag hade läst två kapitel och då kom pappa hem och jag började måla. Därefter rev jag ner alla tapeter i rummet. Här om dagen köpte vi nya tapeter. Det ska bli en fondvägg. Ännu har jag bara tapeten till fondväggen, men vi ska fixa resten till veckan tror jag. Kanske lägger ut en bild när det är färdigt.
Ja, det är väl vad jag har gjort de två senaste dagarna. Och regnet har passat mig utmärkt för det har gjort så att jag har kunnat koncentrera mig på rummet istället för på brännan. Och att ha fönstert lite öppet och höra regnet smattra, det är ganska så mysigt. Men jag antar att Katrina inte har något smattrande regn i Spanien. Det är säkert mer gassande hetta. Och jag tror jag väljer Spanien heller än regniga Sverige, om man tänker efter...

Om en vecka börjar skolan. För mig blir det helt nytt. Gymnasiet. Jag kom ju in på Hantverksprogrammet, Frisör vilket jag är otroligt glad över. Jag tror att det kommer att bli jättekul men jag måste medge att jag är en aning nervös. Ja, men mest förväntansfull. Och vet ni? Jag har problem som "Vad ska jag ha på mig första dagen?" och "Tänk om mitt hår ser hemskt ut, och jag ska gå frisör!" Ja, det är sådana problem som snurrar i mitt huvud just nu. Har ni kännt så någon gång? Jag har i alla fall chattat med en tjej som kommer gå i min klass och hon har samma problem. Det känns ju lite bra i alla fall. Får man säga så?
Men hur som helst, det känns jättekul att börja gymnasiet och Frisör. Och kanske ni kan dra nytta av det också, mina kära bloggläsare! Men nu ska jag gå, hade bra allesammans!

Mysig bild va?

No comments: