Monday, August 25, 2008

Tjoho! Mirjam som skriver...

Jaha, då har vi haft första "riktiga" dagen i skolan. Alltså den då vi följer schemat. Ganska kul ändå, fast jag hade jätteont i magen tidiagre idag. Men det har gått över nu.
Första lektionen var svenska. Vi skrev ett brev. Sen engelska. Våran engelskalärare är typ hur kul som helst. För ett G ska man kalla honom för "Mike". För ett VG ska man kalla honom "Sir Mike" och för ett MVG "Tsar Mike". Han var kul.
Efter engelskan hade vi matte. Och då fick vi gå ner i källaren till en provsal för att ha prov. Tuff start vill jag lova. Men det var ju bara ett diagnosiskt test och det gick ju ändå rätt så bra.
Sen hade vi frisörteknik där vi gick igenom alla lager i huden. Och visste ni att myter som t.ex. att "håret växer fortare när det är nyklippt" inte stämmer? Håret kommer ju från hårsäcken, och allt som är utanför är dött, så det spelar ingen roll om man klipper i det eller inte. Jag kan berätta fler myter sen om ni är intresserade...
På fredag har vi egen hårvård. Då ska tvåorna styla och eventuellt klippa våra hår. Vi börjar då klockan 11.30 och slutar när de är klara. Sedan har vi inget mer den dagen. I helgen planeras det att ha den första klassfetsten, men jag kan tyvär inte komma :( Ska till Uppsala på bröllop. Det är ju i och för sig också jätteroligt att träffa släkten och jag älskar ju bröllop! Men det hade ju som varit roligt att vara med på den första. Men jag lovar dig, det kommer fler chanser!
Gissa vem jag stötte på när jag var på Rut m.fl. efter skolan idag förresten? Jo, Julia! Det var superkul att träffa henne igen. Verkligen länge sedan. Känns som om man träffar alla hela tiden nu typ. Imorgon blir det till å vara med Katrina. Vi ska prata om bloggen. Det blir jättekul tror jag! Men nu ska jag gå för stunden. Vi hörs väl senare. Kram kram!

1 comment:

Anonymous said...

jag vill också ha mike som engelska lärare!
berätta gärna med myter :D
... sen får jag också komma på nån fest, jag kan ju låtsas att jag är med i eran klas :P