Monday, August 4, 2008

(Förra) veckans uppdrag!

Okej, hallå allihop! Nu har det gått en vecka sedan veckans uppdrag publicerades vilket innebär att jag ska skriva hur det gick. För mig (Mirjam) gick uppdraget bra. Man skulle ju göra/färdigställa något som man visste behövdes göras. Jag köpte ett par byxor i Stockholm som var lite för långa i benen men jag tänkte att jag skulle lägga upp dem vilket egentligen inte tar särskilt lång tid, men som jag ändå hade skjutit upp på. Men nu bet jag i gräset och gjorde det jag skulle. Och när jag ändå var framme med sygrejorna så fortsatte jag med att laga ett hål i mina favoritstrumpbyxor. Dessutom så köpte jag en jacka i våras som flera av knapparna hade lossnat på eftersom att de inte satt fast ordentligt. Men inte hade jag sytt fast dem än utan jag hade som vanligt bara skjutit upp på det. Men då, när jag ändå var i farten så bestämde jag mig för att sy fast alla knappar. Det var ganska många och det tog lite tid men o så skönt det var när det var färdigt. Efteråt kändes det så bra att ha fått allt gjort. Så nu vet jag att jag inte behövder göra det sedan. Och jag slipper ju tappa några knappar som jag aldrig hittar åt också...
Har ni gjort uppdraget? I sådana fall, skriv och berätta...

No comments: