Wednesday, August 20, 2008

Goddag!

Hej gott folk! Mirjam här! Dagen har varit kanon. Skolan drog igång klockan 08.30, fast vi var där 08.20 för att vi skulle gå tillsammans till sal N407 där vi skulle fotograferas till våra matkort. Dock blev det ett misslyckat kort för min del. Men jag ska ju bara ha det i tre år så det gör ju inget, höhö. Men hur som helst så gick vi ner till stan efter fotograferingen. Och när vi nått stan så vände vi och gick tillbaka. Det var ändå mysigt. När vi återvänt så fick vi en uppgift att intervjua en i klassen och sedan berätta om den personen för de andra. Jag hamnade med Lorina och vi hade väldigt mycket gemensamt vilket var väldigt roligt.
Efter det så fikade vi en jättegod paj som AnnCatrin hade bakat. Därefter fick vi åka hem. Eller, man fick om man ville. Antingen kunde man stanna och skriva ett brev till AnnCatrin, eller så fick man göra det hemma. Jag valde det sistnämnda. Så nu har jag alltså fått min första "läxa". Funderar på att hitta på någon rolig layout!

Vi fick ett inbjudande om att komma på en visning på Plaza ikväll med American Crew. Men nästan ingen kunde, och jag vill ju inte åka dit själv. Visserligen hade det varit roligt men det kommer att komma betydligt fler chanser och det är ju bra!
Jag trivs förresten väldigt bra med min nya klass, HV1A. Den är grym! Och linjen och allt också för den delen!

Nej, nu ska jag pallra mig ner för att lämna tillbaka filmen jag och min syster lånade igår. Den hette A cup of love. Vi båda tyckte att den var en besvikelse. Beskrinvningen av handlingen stämde nästan inte alls och det stod att det skulle vara en romantisk komedi, men jag skulle nog kalla det mer ett Drama, eller en tragedi? Den var ganska seg att se på och den var ganska tragisk. Kanske man hade tyckt att den varit bättre om man inte förväntade sig en romantisk komedi?! Jag kunde i alla fall inte se någon som helst komik i filmen. Men den blev dock lite bättre mot slutet. Men det är inget filmtips som jag starkt rekomenderar.

Hejdå allihopa och kram! Vi ses!

No comments: