Thursday, January 1, 2009

Gott nytt år!

GOTT NYTT ÅR! Det är Mirjam. Vilket nyår. Var som sagt hemma hos Katrina och Victoria var också där. Vi lagade mat och det blev huuur gott som helst. Det som serverades till förrätt var smörstekt bröd med Kalix löjrom, creme fraiche och rödlök. Till varmrätt var det rödvinsmarinerad fläskfilé med klyftpotatis, rödvinssås och sallad. Och till efterätt åt vi chocklasmoussetårta som var himelskt god. Vi hade planerat att göra massa saker, men det blev inte av. Istället blev det mest tjejsnack vilket kan vara nog så roligt. Om inte roligare. Vid tolvslaget gick vi ut och smällde lite raketer. Inga farliga grejor dock. Vi är lite för mesiga för sådant. Det är mest själva grejen som är rolig.

I all hast, ungefär 23.50 igår så skrev vi listor på vad vi vill ska hända 2009. Vi kan dock inte avslöja dem, men vi hoppas att allt inträffar. 2008 har varit ett bra år. Det mest minnevärda var utan tvekan Europaresan. Jag satte mig vid datorn och fick plötsligt något ryck att jag skulle läsa min reseskildring, så jag gick in i mappen "Livskunskap" och där hittade jag arbetet. Jag läste inte hela, men jag fick ändå väldigt mycket nostalgi. Jag hade skrivit något om Praktisk livskunskap och att spänna sina inre muskler. Ni vet, Hans Grönlund. Och när jag tänker tillbaka på resan så sade han väldigt mycket smarta saker att säga på morgonsamlingarna. Eller egentligen överhuvudtaget, men jag syftar nu mest på resan. Allt var alltid så mitt i prick. Det var en mycket lärorik resa från min synvinkel, och jag tror nog att alla som deltog kan hålla med mig. Denna resa var hur som helst det bästa 2008. Det har också hänt jobbiga saker som det där med konserten som blev inställd och allt möjligt. Men nu laddar jag för ett nytt år med nya möjligheter och jag känner på mig att det kommer bli et härligt år. Det blir ju vad man gör det till, ellerhur?
Hoppas att ni också får ett underbart år och Gott nytt år igen på er. Kramar!


Gårdagens oufit:
Klänning: Mango (Berlin)
Strumpbyxor: Twilfit
Fuskpäls: H&M
Skor: Skopunkten
Örhängen: Ur&Penn

2 comments:

Victoria said...

snygg mirjam!
what a night! det var hur kul som helst <3
vi hoppas verkligen att allt händer ;)

Anonymous said...

Ooooh maaa gosh va snygg du va :D dropdeadgorgeous! Mendu, precis, det är vad man gör det till och vi ska göra detta till ett superår. Ellerhur? =) pusssss