Thursday, January 15, 2009

Det blir vad man gör det till!

Hej bloggen det är Mirjam här. Idag har jag varit i skolan och rullat permanent, klippt, räknat matte osv. Jag tycker att det var en bra dag. Efter skolan gick jag på stan en snabbis med Victoria och sedan åkte jag hem. Jag har varit ganska duktig idag. Har gått en lååång promenad i vinterkylan och sedan har jag räknat matte. Förlåt, men jag gillar ekvationer. Det är roligt!
Jag har tänkt på en sak! Dagarna blir mycket roligare om man gör de roliga. Även om man är väldigt trött och less så kan man göra dagen rolig. Jag är nästan alltid trött i skolan, men de senaste dagarna så har jag bestämt mig för att tänka positivt. Så istället för att tänka "Åh nej, inte matte" så kan man tänka att det kan bli roligt. Och man kan tänka att allt är intressant, då blir det mycket intressantare också. Det fungerar i alla fall för mig! Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Vi ses, puss!



Jag har blivit heeelt nerkärad i nitar!

1 comment:

Victoria said...

haha, det funkar inte för mig att tänka possitivt, men du är en fin människa, så det går nog bra för dig :D
jag älskar också nitar ^^ det är niceeee