Monday, January 12, 2009

Allt är möjligt.

Hej allihopa, det är Mirjam. Idag har det varit en bra dag, samtidigt som det har varit en jobbig dag. Första lektionen med den nya engelskaläraren hade vi. Han verkar bra! Och så gymade vi på Arbetsmiljö och säkerhetslektionen vilket vi kommer att göra varje måndag denna termin. Det dryga med denna dag var att jag slutade vid 14.00 och hade stresshanteringskurs klockan 15.45, så jag fick alltså sitta och vänta. Något drygt kan jag tala om. Men Jossan struntade i sin dramalektion och satt och väntade med mig. Det förgyllde tiden!

Jag var rätt ut sagt död när jag kom hem idag. Det gick nästan inte att prata med mig. Jag sov väldigt dåligt i natt, och jag hade en allmänt jobbig dag. Men nu är jag piggare. Så lagomt när man ska gå och lägga sig va? Ironiskt.

Jag funderar på att skaffa lugg snart, men jag har inte bestämt mig än. Men så gjorde jag ett test på glamour.se där man testade vilken frisyr man skulle passa i. Och lugg var tydligen något jag absolut måste ha. Haha, jadu, jag kanske kör på den då ;) Sov gott folks!




Vilken frisyr passar dig?

Allt är möjligt!
Du som har energi och kreativetet att fixa mycket med håret – det är du som ska ha lugg! Michelle Williams uppklippta hår med lugg är en superbra längd för dig som vill trixa mycket. Liv Tyler har haft lugg till både hel- och axellångt hår. Eva Mendes och Kirsten Dunst luggar är lätta att variera i olika uppsättningar.

Det handlar inte om att du skulle vara mer fåfäng än någon annan, du gillar bara att fixa med håret helt enkelt. Du älskar att se hur olika frisyrer kan förändra ditt utseende och sätta pricken över i-et i din look. SATSA PÅ lugg, för tusan! Är det någon som ska ha lugg så är det du. Eftersom du älskar att variera ditt utseende och leka med olika uppsättningar är en lugg perfekt. De dagar du inte vill rama in ansiktet tar du bara bort den med styling. Rådgör med din frisör om vilken typ av lugg som passar dig – det finns en för alla. Ingen är helt fel för lugg av någon sort. Om du absolut inte vill ha lugg är ett axellångt, lite uppklippt hår din melodi. Om du vill kunna sätt upp håret på flera olika sätt blir det för otympligt om håret går ner mot bröstlängd. De dagar du vill har mycket hår i uppsättningen eller längd vet du ju hur man handskas med löshår! Om inte så lär du gilla att lära dig. UNDVIK … bortsett från att ha alldeles för långt hår är det inte mycket i klippningsväg du behöver undvika. Korta frisyrer som går att variera funkar, liksom luggar och längder av olika slag. Eftersom du stylar håret hyfsat ofta är det däremot bra om du låter håret undvika allt för mycket hetta och uttorkande produkter emellanåt. Låt det lufttorka på helgerna, när du har mer tid, och se till att göra en ordentlig inpackning varje vecka.

http://glamour.se/quizz/vilken-frisyr-passar-dig/index.xml

2 comments:

Anonymous said...

haha, det var helvärt att strunta i dramalektionen :*
pusss

Anonymous said...

jag skulle också passa i lugg ^^ najs...
jag saknar dig lite :P
ha det bra