Wednesday, December 10, 2008

Snyt dig i hundralappar om du har lust!

Hej, det är Mirjam igen. Jag måste bara berätta om en rolig händelse hemma hos Lundins idag. Min yngsta lillebror på 5 bast kom och grät. Jag frågade givetvis vad som hade hänt och han hade tydligen spillt ut något och blivit rädd/ledsen. I alla fall så har han lite sparpengar som han brukar gå omkring med. Ibland i sin spargris, ibland i sin börs osv. Idag gick han i alla fall och skramlade med de där kronorna i en liten leksakskastrull. Och när jag frågade honom vad som hade hänt och lyfte upp honom i mitt knä så blev det ju förståss ännu mer emotionellt för honom. Så han stoppade ner handen i kastrullen och tog upp en hundralapp. Och gissa vad han gjorde sen! Han snöt sig i den! Fatta vilken snobbig unge. Haha! Jag höll på att avlida när jag såg det. Hur kul som helst var det! Antingen har killen inget som helst begrepp om pengar eller så är det snobben i honom som kommer fram! Haha, kram!

2 comments:

Anonymous said...

hahaha, den inre snobben :P

Anonymous said...

hahaha, den inre snobben :P