Saturday, December 20, 2008

Jullov gott folk, jullov!

Godmorgon det är Mirjam här! Konstigt nog säger jag alltid godmorgon vid den här tiden då normalt folk skulle säga goddag, men jag vaknade faktiskt nu! Nu har jag jullov! Fick det igår. Började med lite konserter inne i idrottshallarna på älskade Draggen. Vissa var bara skrattretande, andra var duktiga. Efter vi suttit på golvet och fått kramp i ryggen så gick vi mot matsalarna där julegröten var serverad. Det var mysigt. När vi ätit lunch klockan 10.00 så begav jag mig till stan med Victoria. Vi lallade omkring i flera timmar. Jag har gått på stan ungefär varje dag den här veckan och hade sett allt så det var bara jobbigt. Och så var jag trött och hade ont i magen också. Vi spelade Guitar Hero III på min mobil för att fördriva tiden. På riktigt är Vitoria mycket bättre, men på min mobil så slår hon mig inte när jag spelar på expert och hon på medium ;) Det vi väntade på var förresten att Julia och Katrina skulle komma. Vi skulle äta glass och prata. Det var trevligt.

Efter det begav jag och Victoria oss hem till hennes place där vi åt mat och spelade Guitar Hero där hon kunde få sin hämd ibland. Visst vann jag ibland, men det kanske kan bero på att jag spelade på Easy och hon på Hard. Det har sin förklaring, hehe. Vi åt i alla fall mat där och sedan lockade jag till håret där lockarna hade försvunnit lite, men när vi kom till kyrkan var de ändå inge fina längre så det var inte till så stor nytta.

Det vi skulle göra på kyrkan var att gå på Hannaskolans julavslutning. Det var hur mysigt som helst och jag blev alldeles nostalgisk. Det kändes konstigt att för första gången inte vara med att sjunga Nu tändas tusen juleljus på scenen och så. Skolan var verkligen bäst på alla möjliga sätt och jag saknar den. Men det var trevligt i alla fall.

Vad händer idag då? Jo, först klockan tre är det inbokat Adventsfika hemma hos mormor och ikväll vid åtta tror jag, så ska jag på ungdomarnas X-masparty. Det blir najsigt värre! Nej nu ska jag kila, ha en underbar dag, och njut av jullovet allihopa! Snart är det skola igen, passa på att vila upp er! Kram!



(Stephanies smickrande bild på oss. Btw, kolla in Katrinas klänning, ni vet den från Kate Moss kollektion. Jag dör. Vickans playsuit var grymt snygg också, från forever21.)

1 comment:

Victoria said...

haha, jag klår dig lugnt haha, det är tur att det finns nåt som båda är bra på :D
igår var hur kul som helst :]
vi syns ikväll x*