Saturday, December 13, 2008

Glad lucia!

Godmorgon allihopa! Jag (Mirjam) vaknade faktiskt nyss. Klockan var halv tre. Hade lätt sovit längre om inte mamma hade väckt mig. Vi hade det trevligt igår. Katrina och Vic var här. Vi såg på idol, delade ut julklappar, pratade, fikade typ. Kevin vann! Inte för att jag inte förstod det, men man kan ju alltid bli överraskad av vad svenska folket röstar fram. Det blev för en gångs skull rätt val och vi blev överlyckliga. Kevin is my bitch you know!
I present fick jag fyra ansiktsmasker, badskum och typ ett pedikyrkit. Tack så mycket!
Vi läste även igenom lappar från en lek vi körde non stop under hela klassresan! Så himla töntiga vi var. Vi vågade ju inte skriva någonting! Katrina åkte hem någongång på kvällskvisten, men Vic stannade till någongång mitt i natten, så det var inte så konstigt att jag var trött. Steg ju upp tidigt på morgonen också. Haha, jag Victoria satt och drygade oss asmycket med allt och alla på natten, som vi alltid gör! Skojigt ;)
Juste, det var luciatåg igår också. Jag och Lorina var duktiga och var på plats 06.45 när vi hade sovmorgon till 11.30. Men vill man vara fin så får man lida pin! Själva tåget gick väl okej, men det hade kunnat gå bättre. Det var ganska jobbigt att sjunga utan uppehåll i 1,5-2 timmar. Och sedan var det givetvis en tärna som svimmade också. Tur var ju att det var i personalcafetrian så det var ju bara vuxna där. När vi var klara fick vi fika och jag och Lorina fick den stora "äran" att tvätta bort allt stearin ur lucians hår.
Vi hade egen hårvård igår. Jag tonade håret, klippte mig, färgade ögonbryn och ögonfransar. Först såg jag ingen skillnad i färgen på håret, men när jag kom hem såg jag att det var jättemörkt vilket är precis vad jag vill! Härligt!
Idag ska jag baka lussebullar. Hade tänkt svänga förbi stan en stund för att köpa julklappar, men det orkar jag inte nu när jag sov så länge. Kommer knappt hinna gå något. Men ha en bra dag, kram!

3 comments:

Victoria said...

softast asså :D

Victoria said...
This comment has been removed by the author.
Victoria said...

måste skriva en bättre kommentar nu, haha.
ni är världens bästa kompisar. varje dag borde vara som igår.
haha, vi kanske borde ha ett tv-program: hitta våran charlotte:P
haha. love U!