Tuesday, December 9, 2008

In the good old days!

Hej, kind of a long day! Hade engelskaprov idag och det gick väl bra. Hade även luciaövning. På fredag smäller det! Ikväll blir det bara mys framför tv:n. Är det Ugly Betty så sitter jag bänkad. It's my cup of tea you know. Jag och Lorina gick runt på lite udda ställen av stan idag. Vi hittade jättemysiga affärer. Exempelvis Frukthörnan. Så mycket frukt såg vi inte skymten av men de hade choklad i alla dess former! Jag är svag för choklad. Och fattar hur himla söt den affären var! Den har funnits i 90 år berättade hon som jobbade där. Det är verkligen värt ett besök. Allting ser väldigt gammalt ut. På ett mysigt sätt. På tal om gammalt, jag tror att jag ska byta stil. Har sagt det hundra gånger till mina nära och kära, men nu tänker jag seriöst köra i vind. Jag är helt förälskad i vintage. Inte den gamla slitna secondhand-vintagestilen om ni förstår vad jag menar. Mer typ Audrey Hepburn/Marilyn Monroe/Twiggy. En blandning. Lite mer glamoröst. Som klassisk/romantisk fast inte tantig. Min egna lilla tolkning då om jag säger så. Det är ganska svårt att förklara stilen när jag inte själv riktigt kan sätta fingret på det. Jag älskar typ korsetter, svinryggar, röda läppar och allt vad därtill hör. Ja, jag ska försöka köra på den!
Imorgon blir det simning med skolan. Är inte taggad alltså! Men men, det enda de begär att man ska kunna är att simma 200 meter. För mig känns det lite som ett skämt, haha! Jaja, jag märker att jag har en tendens att skena iväg när jag skriver. Ha en underbart fin kväll gott folk. På återseende!

1 comment:

Anonymous said...

Åhhh, jag är helt förälskad i den stilen jag med. Röda läppar, grov eyeliner, ALLT! Kör på det ;)
kram