Sunday, December 21, 2008

Juletid, stilla ro och frid

Hejsan vänner, det är Mirjam. Idag sov jag till två. Jag hade tänkt att gå till kyrkan, men jag försov mig. Och när jag vaknade tänkte jag "Jag kanske borde stiga upp nu så att jag hinner göra mig iordning" och sedan kollade jag på klockan och såg att hon var två. Så det var ju bara att glömma att hinna dit. Mina föräldrar var hemma innan jag stigit upp.

Det jag har gjort idag är att jag har bakat pepparkakor med min familj. Det var mysigt, men jag måste säga att pepparkaksdeg är evighetsdeg. Den tar ju aldrig slut! Jo, för de som äter upp degen kanske, men inte för de som faktiskt tappert sitter där och försöker baka ut den. Jag är inte så mycket för det där med att äta pepparkaksdeg, det är ju äckligt! Men pepparkakorna blev ju fina i alla fall.

Nu är det inte länge kvar till julafton. Det börjar faktiskt brinna i knutarna! Jag måste slå in julklappar (det tar långt tid för mig, för jag tycker om att lägga ner lite energi på att paket ska vara vackert), storstäda rummet, ska försöka vara duktig och knåpa ihop lite julrim och sedan om jag hinner så ska jag baka julgodis. Jag är i alla fall tacksam för att jag slipper kuta de sista timmarna den 23e och inhandla julklappar. Det är jag åtminstone klar med. Ha en trevlig kväll allesammans, kram!

Jag kan inte sluta tänka på dig

Mitt hjärta slår fortare när jag ser dig

Jag önskar du vore här nu.

2 comments:

Anonymous said...

Låter hur mysigt som helst :P jag har också en massa julklappar att slå in...
<3

Anonymous said...

Tack Mirjam! Är du taggad på julafton någonting än då? =)