Friday, December 5, 2008

I guess it's my lucky day!

Hejsan, det är Mirjam här. Har just kommit hem igen från en fullspäckad dag. Började med sista dagen på praktiken. Jag bjöd på fika. Bakade en morotskaka igår som de uppskattade väldigt mycket. De tyckte att den var väldigt god vilket var en stor lättnad för mig. Kakan var ju rund så jag kunde ju liksom inte provsmaka. Det skulle lämna lite spår efter mig då. Så det var en vild chansning när jag kastade upp kakan framför dem. Pinsamt hade det varit om den var äcklig.

I alla fall sprang jag iväg på Luciaövning mitt i gröten. Det gick bra, och när det var avklarat sprang jag tillbaka. De bjöd mig på lunch på Starz idag. Tog en skagenmacka. Den var riktigt god men väldigt svårbemästrad. Kladdig som stryk. När dagen nästan var slut fick jag välja fem produkter från Goldwell. Fatta hur schysta de är egentligen! Det blev ju nästan produkter för 1000 papp!
När jag sagt tack och bock så begav jag mig till dansskolan för sista träningen innan jul och även sista träningen innan föreställningen på Idun på söndag. Det känns i alla fall som att dansen börjar sjunka in nu och förhoppningsvis går det vägen. Ingenting jag går och gruvar mig för i alla fall.

Efter baletten blev det att promenera till Teg för att vara med Vic. Elina och Sofia var också där. Vi såg på Idol och jag måste erkänna att den där Kevin B har charmat mig! Han är så vanvettigt söt! Det går liksom inte att motstå att bli glad när man ser honom. Fatta vilken karisma han har! Och hans röst är underbar! Han är ju överlägsen jänte Alice! Han har som hela paketet om ni förstår vad jag menar. Och så verkar han så ödmjuk också. I alla fall, Robin skulle tveklöst ut! Om du frågar mig det vill säga.

När jag kom hem från Vic så såg jag att det låg ett paket framme där det stod mitt namn och adress. Jag blev ju nyfiken såklart och vände på det för att se avsändaren. Redan då började jag ana vad det kunde innehålla. För er som inte märkt det så har glamour.se en slags julkalender där man varje dag fram till jul kan vara med och tävla om olika presenter. Man ska skriva ett julklappsrim åt dagens present och den som har bäst rim vinner. 1a december var jag med och deltog och gissa vad som hade dumpat ner i brevlådan? Jo Secret Obsession parfum och Secret Obsession body lotion från Calvin Klein. Jag vann! Jag brukar inte vinna på sådant men mitt rim var tydligen bra! Jag kanske borde satsa på den branschen. Tillsammans var de värda mer är 1000 kronor! I guess it's my lucky day!

Nu blev det här väldigt långt, men så kan det gå ibland. Nu börjar jag känna mig väldans trött i ögonen, tror bestämt att jag ska börja tänka på refrängen. Sov sött alla fina! Kram / Mirjam

1 comment:

Victoria said...

det låter fin fint :D