Thursday, April 2, 2009

I'm living in a box...

Hej bloggen, det är Mirjam. Jag har just kommit hem från skolan. Egentligen skulle jag sluta 15.40 idag, men fick sluta runt 13.00. Det börjar bli en vana känns det som. Jag har som tagit ut påsklovet i förväg!

Efter skolan gick jag på Lekbiten och köpte en födelsedagspresent till min lillebror Mathias som fyller sju år imorgon. Åh, jag minns när jag fyllde sju år. Mina äldre syskon hade fått en armbandsklocka av mormor och morfar när de fyllde sju år, och nu var det min tur. Men grejen var att jag inte kunde klockan ännu, jag hade jättesvårt att lära mig den. Men ändå var jag glad när vi skulle åka till stan och välja ut en. Sedan kan ni ju tänka er hur det såg ut när jag gick runt med min metallicgröna klocka (som jag valt själv) på stan och kollade på den exakt hela tiden. Inte för att jag tyckte att den var fin (jo, det också) men för att alla barn som var mindre än mig skulle tycka att jag var cool som kunde klockan. Haha! Hur som helst, imorgon fyller han sju år, och jag fattar inte var tiden tagit vägen. Han föddes ju nyss!

Nu ska jag gå och fortsätta packa ner mitt rum i kartonger. Det tar evigheter, för man måste stanna och titta på exakt varenda pryl man hittar. Och sedan ska man slå in de i tidningspapper, lägga ner de i kartonger, slänga det man inte vill ha, sortera mm. Det tar tid att flytta ner alla ägodelar i ett hushåll på åtta personer i kartonger. Suck...vi ses om jag
överlever.

No comments: