Sunday, March 8, 2009

Gymnasievalet 09- nya regler :S

Hejsan allihopa, Katrina här. Jag lovade mig själv att försöka att inte tänka så mkt på gymnasievalet nu under lovet... Men d har inte gått så mega bra för mig. Speciellt inte nu med dem nya universitetsintagningsreglerna (Oj, det vart ett långt ord :P). För er som inte vet vad jag pratar om, så kan jag förklara kortfattat. Förut var det så att alla hade lika lätt att komma in- dem som kom direkt från gymnasiet, och dem som hade läst upp sina betyg. Kortfattat så har det ändrats, så att det blir mycket svårare att komma in på universitetet om man har läst upp något betyg. Innan dem ändrade reglerna så var jag helt säker på att jag ville gå stylist med spa... Men det gör ju mina chanser att utbilda mig på universitetet så mycket mindre... Det blir spännande att se vilket beslut jag tar :).

No comments: