Saturday, July 19, 2008

Stiletto run!

Idag begav jag (Mirjam) mig ner till stan med 7 centimetersklackar för att checka in Glamours evvenemang, Stiletto run. En riktigt rolig grej måste jag erkänna. Jag tror att vi behöver sådana påhitt för att liva upp staden lite grann. Nåväl, de hade ett lopp där man skulle springa ett x antal meter i stilettklackar. Det grabbar må jag säga, det gör man inte med en klackspark. Jag hade gärna deltagit om det inte varit p.g.a. den där 18-årsregeln. Camilla kom i alla fall trea och hon får bege sig till stockholm. Grattis till dig!

Jag själv roade mig med en make-up från Maybelline New York. Make-up artisten gav mig massa sminktips och så använde hon sig av Maybellines produkter naturligtvis. Hon började med en concealer under ögonen och vid näsan. Hon sade att man bör ha under ögonen eftersom att skinnet är så tunt att det kan lysa igenom lite blått, och vid näsan också eftersom att man ofta är lite röd där. Hon använde faktiskt ingen foundation efteresom att hon sade att min hud redan var bra. Sånt är ju alltid roligt att höra. Men man behöver faktiskt inte ha foundation på sommaren!
Efter att hon hade lagt grunden fortsatte hon med två olika sorters rouger i mousse. En i brons och en i rosa. Den i brons placerade hon med fingret högst upp på kindbenet och så smetade hon ut. Den som gick i rosa placerade hon under kindbenet för att ge en rosa touch bara. Lite finare helt enkelt.
Efter det så fortsatte hon med ögonen. Eftersom att jag redan hade brun skugga så fortsatte hon med det. Men det är en bra färg att rekomendera om du är grönögd. Hon hade färgen väldigt högt upp, men ganska utsuddad så att det inte blev för starkt. Längre in mot ögonvrån och under ögat lade hon en ljus, guldskimrande skugga. Sedan tog hon den bruna skuggan för att fylla i ögonbrynen för ett naturligt utseende.
Som den sista touchen tog hon ett rött läppglans. Hon hade många färger men hon ville använda den på mig. Hon sade att man kunde få den att nästan inte synas, eller så kunde det se ganska rött ut, beroende på mängden. På mig tog hon ganska mycket. Dels för att jag hade en röd väska och dels för att hon sade att jag passade i glada färger. Det blev fint och läppglanset smakade väldigt gott! (På bilden har läppglanset försvunnit.)

Jag kan rekomendera rougerna och det. Skuggan och läppglanset var också bra men det är ju självklart olika beroende på vilken ögonfärg och hudton man har. Det finns ju ett oöndligt soritment så jag rekomenderar att rådfråga innan du väljer.
Jag testade även fotmassagen de hade. Man stoppade i fötterna i en apparat som vibrerade och masserade. Det var jätteskönt. Man kunde även göra ett eget omslag tiöö tidningen, designa en egen sko, ta bilder med en outfit man komponerat ihop, göra smycken osv. Jag tävlade om att vinna ett sminkkit från Maybelline, men jag vann tyvär inte. De hade också en rolig tävling "Värst skavsår vinner en fotbehandling". En lite parantes jag vill tillägga var att jag fick plåster för skavsår av en kille som gick och delade ut. Alltid bra att ha!

Tillslut vill jag bara säga, välkommna tillbaka Glamour!

2 comments:

Anonymous said...

Åh,värsta synd att jag missade det där. Det lät riktigt roligt. Och det var en fin sminkning.:D

Debutante said...

jaa. du skulle ha varit där! danke :)