Monday, July 28, 2008

(Förra) veckans uppdrag

Ja, nu sitter jag (Mirjam) här och skriver. Bloggen har väl inte precis varit uppdaterad den här veckan, men så kan det bli på sommaren. Katrina är nu i Spanien och har det skönt. Eller, jag tror faktiskt hon blandar nytta med nöje. I alla fall, jag har gjort veckans uppdrag som var att rensa garderoben. Det kan kännas jobbigt, men det är skönt när det är gjort. Det kan vara bra att plocka bort endel kläder, det är (i alla fall i min garderob) ändå tillräckligt fullt. Jag fick rensa bort några tröjor och byxor och lite sånt. Och när jag ändå var i farten så passade jag på att städa garderoben också. D.v.s att jag vek ihop kläder och hängde upp det som skulle hängas upp. En rolig grej som jag gjorde bara för att jag hade lust var att sortera kläderna som hänger på galgar i färgordning. Egentligen är det inte nödvändigt men det ser bättre ut när man öppnar garderoben. Och dessutom så är det lättare att hitta vad man söker. Känslan kan jag inte riktigt sätta fingret på. Det var skönt helt enkelt. Alla vet väl hur det känns när man har städat? Det känns skönt att man fått ordning och man blir mer nogrann.

Snart lägger vi upp nästa uppdrag. Ni får gärna skriva om ni gjorde denna veckas uppdrag. Lycka till!

No comments: