Monday, July 21, 2008

(Förra) veckans uppdrag

Förra veckans uppdrag var att gå mascaralös och lägga fokus på läppar istället. Jag (Katrina) med mina blonda ögonfransar har blivit väldigt beroende utav mascara, och tycker att det är jobbigt att gå utan. Jag kan stolt säga att jag lyckades gå på stan utan mascara. Fast det kanske var lite fusk med tanke på att det inte var min hemstad, och jag skulle förmodligen aldrig se någon utav de jag stötte på igen. Men det var ju som ändå ett stort steg för mig. På morgonen så spänderade jag lite extra tid framför spegeln med att få till det eftersom att jag var ovan med det här sättet att sminka sig. Och så behövde jag lite tid att vänja mig vid spegelbilden. Men när jag äntligen hade fått till det så att jag kände mig snygg så for vi in till stan med mina knallrosa läppar för att shoppa. När vi väl hade kommit in till stan så kändes det som att alla stirrade på mig. Min självsäkerhet från morgonens speglande hade försvunnit, och bilden som hade vuxit fram i mitt huvud av hur jag såg ut blev sämre och sämre. Ända tills en liten flicka gick förbi och sa lite tyst till sin mamma "titta vad fin hon är". Direkt så förändrades bilden i mitt huvud, och det kändes som att folk slutade stirra. När dagen var slut så kände jag mig snygg och moderiktig. Vem vet, jag kanske vågar ta mig till skolan mascaralös...

No comments: