Saturday, June 6, 2009

Nationaldagen

Hej, det är Mirjam. Förlåt för dålig uppdatering, men nu har jag gjort bort det sista i skolan och känner att jag har mer tid för bloggen. Det som hänt de sista dagarna är att jag igår hade mitt första kundpass, med Katrina som kund. Sedan mattenationella, som vi inte ens ska tala om. Det gick ju bra och så, men det hade gått bättre om min lärare hade informerat mig bättre. Hon sade att jag skulle ha fyra timmar på mig, så jag tog det jättelugnt. När tre timmar hade gått var jag tvungen att lämna in provet, för att tydligen var det bara tre timmar, men det hade ju ingen sagt till mig. Jag hann inte läsa igenom eller något. Irriterande! Nåja, igår åkte jag hem till Katrina efter skolan. Jag sov där för att jag skulle sminka henne och fixa hennes hår eftersom att hon gick ut nian idag. Och jag var såklart på Hannaskolans avslutning. Ganska sorgligt att alla nior gick ut om jag får säga det själv. Lite som en deja vu från förra året. Och man har ju själv gått med alla årets nior, både i femman och sedan 7-9an. Så på något sätt känns det som att hela klassen gått ut nu.

Efter avslutningen åkte jag, Victoria och Marika på stan för att kolla in tivolit. Inte mycket att hurra för, och det var kallt men kul ändå. Nu sitter jag bara och tänker. När? Var? Hur? Ja, det är frågan...

No comments: