Tuesday, April 21, 2009

Prima ballerina

He he, jag har ganska glatt läst om balett i flera olika modetidningar. Så ett faktum som jag kan konstantera är att balett är modernt. Bland annat så har Junko Shimadas designat ett par klackskor som ser ut som tåspetsskor, och det har funnits riktiga ballerinor på flera modevisningar. Jag tycker det är snyggt om man antingen blandar söta ballerina plagg med flickig spets och rosetter för att framhäva det flickiga, eller gruffar till det med nitar, skinn, väst eller slitna jeans.

Jag hittade denna T-shirt undanstoppad i min garderob. Känns ganska passande till ballerinamodet Hej så länge/Katrina

Ibland får man helt enkelt erkänna att man har fel

Å, vad jag skämms. Idag när jag gick och köpte strumpbyxor så trodde jag att jag hade glömt dem i affären. Och jag försökte gå tillbaka för att hämta dem, men affären hade redan stängt. Så jag blev nästan arg, och självklart så vart jag tvungen att börja klaga på personalen. SUCK! Måste jag va så... skyllapåandraig. Ja ja, jag fick i alla fall mina strumpbyxor vilket var bra.

Kolla in dessa frimärken. Rätt tuffa va? Massor av kramar/Katrina

Som lovat...

Jag tänkte lägga ut bilderna på lite av sakerna som jag hade köpt som lovat. Här är de:


Hmm, det känns som att jag glömde något. Ja ja, nu ska jag kila till stan för att träffa Ewe i min nya jeansjacka. Tudilu/Katrina

Back in business

Hejsan allihopa, Katrina här. Nu är jag äntligen tillbaka efter en lång Internetfri flytt. Allt är som vanligt, bortsett från att jag nu bor i Umeå istället för Vännäs. Riktigt skönt måste jag säga. Mitt lov var fullproppat med flyttrelaterade saker som Ikea, upp packning, och middagsgäster (alla vill se vårat nya hus). Bland annat så kom mammas Mc-gäng och hälsade på. Jag tänkte att det skulle bli ett kul sätt att introducera oss på kvarteret. Men tyvärr så var det bara en kille som kom på sin motorcykel.

Jag hade en dag på lovet då jag liksom "befriade" mig från flytten, och det var min shoppingdag med pappa. Jag köpte en hel del fina saker bland annat en jeansjacka, en mintgrön kjol, en T-shirt med fransar, en mintgrön T-shirt, en blommig klänning, en klänning med typ nitar på, och ett par skor med skyhöga klackar. Jag köpte också klänningen som jag ska ha på Galakvällen, den är vit, enaxlad, och har volang på.
jag lägger in bilder ikväll, men nu är jag på skolan. Ha det bra så länge!

Saturday, April 18, 2009

Idag för exakt ett år sedan...

...åkte klass 8-9 på Europaresa. Tiden har gått så sjukt fort och man saknar det mer och mer. Vid det här laget befann vi oss någonstans i södra Sverige, påväg mot Malmö.Så himla roligt det var. Så himla många minnen. Åh, jag önskar att vi skulle åka idag istället. Jag får väl låta nostalgin ta mig tillbaka istället. Det optimala hade väl varit om man kunde åka igen. Drömma kostar ingenting! Roligt var det i alla fall! Kanske bland det roligaste jag har gjort. / Mirjam





I'm walking down the street

My feet feel like dancing

I love Europe

The people that I meet

Are smiling, romancing

I love Europe

It's something in the air

That makes it enchanting

I love Europe

This is the place for you and me

We're a part of one big family

In Paris or in Rome

The same good vibrations

I love Europe

It's just like coming home

In all our nations

I love Europe

I feel it all around

This groovy sensation

I love Europe

This is the place for you and me

We're a part of one big family

Friday, April 17, 2009

12 klackar jag gillar














Jag älskar dessa klackar. Särskilt paret högst upp. De blir mina om jag lyckas spotta upp ca 20 000 kronor. Men snygga är de i alla fall. De andra skorna, förutom det första och andra paret är väl lite mer i min prisklass. Från Bianco, Nelly.com och Flyjane.net. / Mirjam

Haremsbyxor och jeansjacka

Hejsan, det är Mirjam! Förlåt för att jag varit så dålig på att skriva nu under lovet! Idag har jag i alla fall varit på stan med mamma och Rebecka. Jag kom hem med en jättefin jeansjacka från Åhléns. Har letat efter en fin sådan ganska länge men jag har aldrig hittat en som sitter bra på mig. Jag föredrar inte att se ut som en motorcykelbrud. Men denna satt bra och den kommer användas flitigt i vår! Häromdagen var jag också på stan då jag köpte ett par haremsbyxor från Bikbok. Jag har varit lite tveksam till just haremsbyxor men nu har jag insett att jag tycker att det är snyggt. Dessutom har jag aldrig haft ett par skönare byxor tror jag!

Ikväll ska jag sitta hemma och se på TV tror jag. Jag har börjat titta lite på The city. Det är ganska bra faktiskt. Igår såg jag "Hjälp, jag är med i en japansk TV-show". Trodde att det skulle vara väldigt B:igt, men det var faktiskt rikigt roligt! Jaja, det var allt för mig. Ha det bra!

Monday, April 13, 2009

Utbakad fläta och vårig topp

Det var länge sedan jag lade ut någon dagens outfit så jag tänkte slänga in ett inlägg. Idag kör jag på ganska casual stil, lite lagomt vårigt sådär. I håret fick det bli en utbakat fläta. Ha de bra / MirjamJeans: Nicole
Topp: Lindex
Armband: Gina Tricot

Gladiatorsandaler med nitar

Hur snygga är inte dessa gladiatorsandaler på en skala ett till tio? Jag är helt förälskad i dem. De kostar 550 :- på Bianco och tråkigt nog finns de inte kvar i Umeå. Jag har bara sett dem i vitt. Vitt i all ära, men jag vill ha svart! Jag ska hålla utkik om de kommer in i butik igen! Är de inte underbar? / Mirjam

Another monday

Hejsan allihopa, det är Mirjam! Sitter nu i mormors lägenhet och bloggar. Huset börjar vara ganska tomt och städat nu. Själv är jag barnvakt åt Mathias och Markus. Jag har nyss duschat, sminkat mig och fixat håret. Nu känner jag mig lite som mig själv igen efter några dagar utan smink.

Ikväll ska jag bege mig till Katrina. Ska bli skönt att komma iväg en stund faktiskt. Imorgon kanske jag går på stan eller något. Har en del kläder som jag vill köpa. Berättar mer imorgon om jag hittar det jag söker. Ha det så bra så länge, hejdå!

Jag och Victoria på Fire.

Saturday, April 11, 2009

Strumpor i pumps

Hej det är Mirjam! Nu står mitt rum helt tomt. Det är färdigstädat och dörren är stängd. I natt är sista natten vi sover i detta hus. Vi har faktiskt bott här i lite drygt fyra år, så det känns lite konstigt faktiskt. Men det är inget att hänga läpp över! Fick lite tid över så nu har jag suttit och klickat runt på diverse sidor. Jag läste bl.a. att det nu är helrätt att ha strumpor i pumps. Första reaktionen var kanske inte så possitiv. Men ju mer jag tittade på det, dessto snyggare blev det! Dessutom gillar jag inte att gå barfota i skor, så jag kanske får testa det någon dag! Om man ska ha byxor till rekommenderas ett par lite kortare jeans så att det bildas en glipa mellan strumpans ände och byxorna. Annars kan det bäras med kjol eller klänning. Så, vad tycker ni? Snyggt eller inte?

Glad påsk allihop!

Hej, det är Mirjam. Tänkte bara slänga in ett inlägg och önska er alla en glad påsk! Själv har jag nyss hittat mitt påskägg och jag kan säga att det låg gömt på ett knepigt ställe. Men då blir det dessto roligare när man hittar det!

Här hemma har vi inte något påskpynt eftersom att vi ska flytta. Egentligen gör det mig inte särskilt mycket. Jag är inte så imponerad av fjädrar, ägg och gula gardiner. Jag älskar våren med tulpaner och allt. Men påskpynt har jag lite svårt för, det ser mestadels bara plottrigt ut.

Man får ju inte glömma varför vi firar påsk. För mig, och jag vet att även för Katrina så är påsken mycket mer än bara kycklingar och ägg. Tack Jesus!


Kolla in klippet, det var ganska roligt!

Friday, April 10, 2009

Monkigirl

Hejsan, det är Mirjam! Dagen har bestått av att packa. Nu är mitt rum nästan helt tömt, t.o.m. garderoben. Det känns lite konstigt på något sätt. När man går i rummet ekar det.

Jag är i alla fall gladare än gladast. Jag har ganska länge vetat att Monki ska öppna i Umeå. Men nu vet jag att detta kommer ske redan i april. Hur bra är inte det på en skala? Jag vet någon som kommer att handla där i alla fall, och det är jag! Känns verkligen jätteroligt att det kommer något nytt hit. Och jag skojar inte när jag säger att de har snygga baskläder! It kind of brightened my day!

Bl.a. älskar jag dessa skor från Monki!

Thursday, April 9, 2009

Den internationella emodagen?

Skärtorsdag. Sitter här och klickar runt på lite sidor. Och idag har jag gjort...ingenting. Har börjat packa ner mina kläder, ätit godis och sovit. Men skönt har det varit vill jag lova!

Igår hade jag sovmorgon till 11.55. Det var riktigt härligt! När dagen var slut hade jag påsklov. Då gick jag och Victoria till stan en snabbis innan vi begav oss hem till Victoria för att jag skulle klippa henne. Efter det åkte vi hör och häpna hem till Katrinas nya hus! Och det var inte att leka med vill jag lova! Köket och badrummet och allt. Jag dog typ! I alla fall var det roligt att få se hennes nya hus och att få träffas en stund.

Förresten så tänkte jag rekommendera en produkt från The body shop som heter Face mist. Jag har själv använt den ett tag och jag tycker att den är jättebra! Den återfuktar huden, skyddar huden från påverkan av miljön, mot förtidig åldrin och fixerar make-upen. Dessutom känns det väldigt fräscht när man använt den. Sprayen har en doft av rosor vilket också känns vårigt och härligt! Jag kan verkligen rekommendera den!

Det var allt för mig! Ha det bra / Mirjam

Sunday, April 5, 2009

Intensiv helg

Hejsan, det är Mirjam! Helgen har varit bra, men intensiv. I fredags fyllde Mathias år, så när jag kom hem bakade jag tårta. Sedan åkte jag på balett. När jag kom hem fortsatte jag att packa ner mitt rum i kartonger. Jag skruvade ner min säng och allt själv. Kände mig nästan som en händig man!

Jag gick och lade mig sen på fredagen och steg upp tidigt på lördagen. Sedan blev det att skruva ner mer sängar, soffor mm. Fick även bära en hel massa kartonger. När hela huset var tomt vid tretiden så gick jag ut och sprang för att sedan gå in och duscha. På kvällen bar det av mot Gammelgårds där det var massa folk. Jag, Katrina, Victoria, Elina, Anna, Stephanie Judith, Ginnet, Antonio, Josef, Peppe och Nystan skulle spela GHWT. Men jag och Katrina spelade lite lagomt passivt. När det blev tunering agerade vi domare! Det var i alla fall en trevlig kväll.
Idag var jag i kyrkan. Det var motigt att ta sig upp ur sängen faktiskt! Men väl där var det trevligt. Ikväll har jag inte gjort så mycket. Finns inte så mycket kvar här hemma förrutom köksbord, en TV + soffan, sängarna och kläder. Det är vad som finns kvar i stora drag!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, börjar bli ganska trött faktiskt! Godnatt!

Your arms are my castle,

your heart is my sky.

They wipe away tears that I cry.

The good and the bad times,

we've been through them all.

You make me rise when I fall.

Thursday, April 2, 2009

Tänkvärt...

"Tänk dig en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor på ditt bankkonto och som varje kväll tar tillbaka de pengar som du inte använt. Vad skulle du göra med pengarna? Använda så mycket som möjligt förstås!

Nu är det så att du faktiskt har en sådan bank. Den kallas tiden. Varje morgon får du 86 400 sekunder att använda precis som du vill. Varje kväll är förslösad tid borta för alltid. Det finns ingen möjlighet till kredit, det finns ingen möjlighet att spara för framtiden.

Använd därför din tid så klokt som möjligt. Njut av solnedgången tillsammans med en vän, lär dig något nytt, hjälp någon som har det svårt... Gör varje dag minnesvärd!

För att förstå värdet av en månad, fråga modern till ett barn som fötts för tidigt.

För att förstå värdet av en dag, fråga den som bara har en dag kvar av semestern.

För att förstå värdet av en timma, fråga två nyförälskade personer som väntar på att få träffas.

För att förstå värdet av en minut, fråga den som nyss missade tåget.

För att förstå värdet av en sekund, fråga den som just undgick en trafikolycka.

För att förstå värdet av en millisekund, fråga 100-meterslöparen som fick silvermedaljen.

Var rädd om varje ögonblick!"

/Mirjam

Två veckor till Turkiet!

Hej, det är Mirjam! Idag när jag kom hem fick jag goda nyheter. Mina föräldrar hade bokat två veckor till Turkiet för hela familjen. Resan äger rum i maj. Oj oj, så gryyymt skönt det ska bli. Jag längtar verkligen bort från kalla Sverige. Vill fly landet och dra till varma solen. Då kommer jag få lagom härlig bränna till sommaren. Skönt att slippa börja sommaren som blek! Nu blir det att gå på stan och hitta en ny bikini och lite annat till resan! Så, nu har jag påsklov nästa vecka, sedan två veckor till Turkiet någon vecka senare, och sedan är det sommarlov! Terminen börjar verkligen lida mot sitt slut och det känns riktigt skönt att få åka. Jag längtar!


Hit, till Alanya ska vi!

I'm living in a box...

Hej bloggen, det är Mirjam. Jag har just kommit hem från skolan. Egentligen skulle jag sluta 15.40 idag, men fick sluta runt 13.00. Det börjar bli en vana känns det som. Jag har som tagit ut påsklovet i förväg!

Efter skolan gick jag på Lekbiten och köpte en födelsedagspresent till min lillebror Mathias som fyller sju år imorgon. Åh, jag minns när jag fyllde sju år. Mina äldre syskon hade fått en armbandsklocka av mormor och morfar när de fyllde sju år, och nu var det min tur. Men grejen var att jag inte kunde klockan ännu, jag hade jättesvårt att lära mig den. Men ändå var jag glad när vi skulle åka till stan och välja ut en. Sedan kan ni ju tänka er hur det såg ut när jag gick runt med min metallicgröna klocka (som jag valt själv) på stan och kollade på den exakt hela tiden. Inte för att jag tyckte att den var fin (jo, det också) men för att alla barn som var mindre än mig skulle tycka att jag var cool som kunde klockan. Haha! Hur som helst, imorgon fyller han sju år, och jag fattar inte var tiden tagit vägen. Han föddes ju nyss!

Nu ska jag gå och fortsätta packa ner mitt rum i kartonger. Det tar evigheter, för man måste stanna och titta på exakt varenda pryl man hittar. Och sedan ska man slå in de i tidningspapper, lägga ner de i kartonger, slänga det man inte vill ha, sortera mm. Det tar tid att flytta ner alla ägodelar i ett hushåll på åtta personer i kartonger. Suck...vi ses om jag
överlever.

Wednesday, April 1, 2009

April april...

April april! Inlägget nedan var självklart bara ett aprilskämt. Kul för er som gick på det, haha. Vi är så himla roliga alltså, hahaha...sämst!

Blogga för veckorevyn!

Hej bloggen, det är Mirjam! Jag har glada nyheter! Det är nämligen såhär att jag och Katrina var inne på Veckorevyns hemsida för någon månad sedan då vi upptäckte att de hade en tävling. De enda man behövde göra var att skriva in personuppgifter och namnet på sin blogg. Vinnaren belönades med att vara aktiv bloggare på veckorevyn.se i 3 månader. Idag när jag kom hem och läste min mail upptäckte jag till min stora förvånelse att vi vunnit! Vi som nästan glömt bort att vi ens ställde upp! Det kändes hur roligt som helst och jag ringde Katrina direkt och berättade det! Det känns som att det kan öppna vägar för bloggen. Nu måste vi verkligen skärpa till oss med uppdateringen här! Från och med nu kommer det bli mer bilder, outfits och mååånga fler inlägg. Vi är huuur glada som helst för detta privilegie. Så, från och med nästa månad hittar ni oss på http://www.veckorevyn.se/.